Żeby dobrze sprzedawać, nie można działać po omacku, trzeba ustalić sobie pewną strategię i się jej trzymać. W przeciwnym wypadku niewiele da się osiągnąć. Wie to każdy dobry handlowiec. Już od etapu prezentacji towaru po jego zakup należy mieć opracowaną koncepcję.

Małymi kroczkami dojdziesz do celu

Zanim podpiszemy umowę i sfinalizujemy transakcję, czeka nas sporo pracy. Najważniejsze to prowadzić przemyślane działania. Na efektywną sprzedaż wpływa systematyka. Zanim zaczniemy oferować produkt, musimy się zastanowić nad jego adresatami i tak przygotować plan marketingowy, by wzbudzić zainteresowanie zakupem. Inny przekaz reklamowy będzie kierowany do pracowników branży budowlanej, inny do agencji kreatywnych. Niezależnie na co się zdecydujemy, powinniśmy się nad tym dobrze zastanowić. Znaczenie ma już sposób komunikacji. Trzeba opracować wspólny język, w którym będziemy docierać do naszych kontrahentów. Najlepiej wypisać sobie korzyści danego produktu, by nie mieć problemów z jego prezentacją. Ogólnie mówiąc wszystko należy tak opracować, by przekaz by skuteczny, a finalizacja sprzedaży była w naszym zasięgu. Jest to możliwe, ale trzeba chcieć. Tak naprawdę, żeby opracować skuteczną strategię, trzeba poświęcić na to wiele czasu. Warto współpracować i opierać się na konkretnych analizach. Tak, w dużym skrócie, działa metodyka CustomerCentric Selling.

Zadbaj o stałych klientów

Ważne jest, by nie wybierać klientów, którzy nie będą zainteresowani tematem. Produkt, który chcemy sprzedać powinien być skierowany do właściwej grupy docelowej. Wbrew pozorom nie jest aż tak ważne, by docierać do nowych adresatów, ale zadbać o tych stałych. To oni stanowią o jakości danej firmy i o jej być albo nie być. Mając stałe przychody można generować niemałe zyski i rozwijać swoją firmę, dlatego trzeba się interesować naszymi kontrahentami i to do nich kierować przekaz. Warto o nich pamiętać przy okazji jubileuszy czy świąt. Z pewnością poczują się docenieni, kiedy otrzymają przygotowany gadżet reklamowy. Oczywiście nowi nabywcy też są ważni, ale wielu niedoświadczonych handlowców robi ten kardynalny błąd, że o nich zapomina. Myślą, że skoro i tak się zaopatrują w danej firmie, to nie trzeba o nich zabiegać. Tymczasem konkurencja nie śpi. Wciąż powstają nowe firmy, które polują na zaniedbanych klientów. Nie oszukujmy się rynek B2B jest dość hermetyczny. Żeby dotrzeć do zainteresowanych, trzeba się liczyć z przepływem klientów. Stąd tak ważne jest opracowanie odpowiedniej strategii dla działu handlowego. Tym m.in. zajmuje się metodyka CustomerCentric Selling.