Coraz więcej branż wykorzystuje drony do swoich potrzeb. Dawniej używali ich tylko wojskowi oraz wywiady państwowe. Teraz te maszyny są tak ogólnodostępne, że coraz częściej możemy zobaczyć je w powietrzu. Sięgają więc po nie deweloperzy, wykorzystując w swojej działalności. W jaki sposób?

Podgląd na plac budowy przez cały czas

Na początek drony wykorzystywane są do tego, żeby znaleźć odpowiednie miejsce na plac budowy. Widok z góry pozwala na spojrzenie z innej, często wyraźniejszej perspektywy. Zrobienie zdjęć, pozwala na nałożenie projektu na rzeczywiście istniejący teren. Można dzięki temu sprawdzić, jak będzie wyglądać dany budynek lub osiedle, w wybranym przez inwestora miejscu. Jeżeli już decyduje się na budowę, przez cały jej czas może obserwować postępy, właśnie używając do tego dron profesjonalny. Widok z góry pozwala mieć nieustanny podgląd na budowę i to, co się na niej dzieje. A jeżeli jest potrzeba, aby przyjrzeć się czemuś dokładniej, po prostu może za pomocą sterowania „podlecieć” bliżej. Co więcej, daje to możliwość przedstawiania kolejnych etapów kupującym, zachęcającym ich tym samym do zakupu mieszkania lub lokalu w danej inwestycji. Ci, którzy już się na to zdecydowali mogą bez wychodzenia z domu zapoznawać się z postępem prac, co na pewno jest dla nich dużym plusem, szczególnie gdy czekają na jej koniec z niecierpliwością.

Odpowiednia reklama przyciąga kupców

O tym, że odpowiednia reklama przyciąga kupujących wie każdy marketingowiec, także dobrze znający się na rynku deweloper. Dlatego tak ważne jest fotografowanie i dokumentowanie poszczególnych etapów budowy i postępów prac, aby móc to później wykorzystać w efektywnej reklamie. Już dawno wiadomo, że to, jak wygląda wizualizacja nie przekłada się idealnie na ostateczny obraz, który zastaniemy na miejscu budowy. Jeżeli przedstawimy zdjęcia z różnych kadrów naszej inwestycji, będzie to bardziej wiarygodne. Nałożenie wizualizacji na rzeczywiste zdjęcia danego miejsca również da dużo lepszy efekt. Dlatego dron profesjonalny kierowany jest zawsze w takie miejsca, a następnie zdjęcia przez niego zrobione, wykorzystywane w kampaniach reklamowych, czy nawet na ulotkach. Ludzie lubią takie zdjęcia i one niejednokrotnie mogą mieć wpływ na pozytywną decyzję odnośnie kupna danego lokalu.