Niezależnie czy zarządzamy małą firmą, czy dużym przedsiębiorstwem musimy umieć sprzedać swoje produkty. Pomocne są w tym oczywiście doświadczenie i zdolności interpersonalne, ale nie bez znaczenia jest zastosowanie nowoczesnych technik sprzedaży B2B.

Światowej klasy rozwiązania w zasięgu ręki

Żeby sprawnie zarządzać całym procesem sprzedaży: od pozyskania leadu po sfinalizowanie transakcji, trzeba mieć odpowiedni system. Dobra organizacja pracy i wspólne narzędzia do gromadzenia informacji o klientach są niezbędne. Należy obrać sposób działania. Metodyka CustomerCentric Selling pozwala zwiększyć efektywność i przekłada się na obroty w firmie. System stanowi doskonałe narzędzie wspomagające prowadzone czynności. Pozwala mierzyć i porównywać rezultaty sprzedaży. Dzięki temu łatwej można wyciągnąć wnioski i usprawnić swoje działania. To również dobry sposób motywacji pracowników.

Skup się na celach i potrzebach

Żeby sprzedać usługę, trzeba skupić na potrzebach i celach klienta. W ten sposób będziemy w stanie dobrać produkt, który idealnie spełni nawet najbardziej wygórowane wymagania. Słuchanie tego, co mówi klient to klucz do sukcesu. Możemy mu w ten sposób dostarczyć, to czego naprawdę potrzebuje. To sprawi, że będzie on w pełni usatysfakcjonowany, a my będziemy mogli się pochwalić kolejną sfinalizowaną transakcją. rCustomerCentric Selling opiera się na sekwencji działań i obejmuje cały proces sprzedażowy. Na każdym z etapów handlowcy otrzymują przydatną pomoc co i jak należy zrobić. System dostarcza również narzędzi do budowania wspólnego języka sprzedaży. Tym samym pozwala na stworzenie jasnej ścieżki rozwoju wiedzy i kompetencji. CustomerCentric Selling jest bardzo łatwy do wdrożenia. Można go przystosować do potrzeb wielu branży i różnych firm. Takie rozwiązania są stosowane na całym świecie.

Jak pozyskać klienta?

CustomerCentric Selling pomaga w dotarciu do klienta i pozyskaniu jak największej ilości leadów. Pozwala budować spójną bazę, którą można modyfikować i poszerzać. Narzędzia wspierające handlowców, jak arkusze, scenariusze, modele znacznie poprawiają jakość pracy i usprawniają wszystkie działania. Umożliwiają uporządkowanie podejmowanych prac i szybsze pozyskanie klienta. Proces CustomerCentric Selling dostarcza informacji na temat tego co należy robić, by zwiększyć grono zainteresowanych. Pomocny w procesie sprzedaży jest model kwalifikacji klientów, który polega na tym, by już na samym początku uzyskać dostęp do decydentów. Te wszystkie czynniki i automatyzacja całego procesu znacznie usprawniają funkcjonowanie firmy, ale nie zastąpią naturalnych kompetencji pracowników. Wielu rzeczy, np. posługiwania się spójnym językiem w rozmowach, można się nauczyć. Niestety, czasem konieczne są umiejętności miękkie, które ktoś ma albo nie. Podczas negocjacji z klientem trzeba być elastycznym, by dobrze poprowadzić rozmowę i zaproponować odpowiedni produkt. Wprawdzie warto przyswoić zwroty i wyrażenia przekonujące do tego, że towar, który proponujemy jest wart uwagi, ale ważniejsze od języka korzyści jest nawiązanie dobrego kontaktu z zainteresowanym. Tego nawet najbardziej zaawansowany technologicznie system nie jest w stanie nauczyć. Dobrzy handlowcy muszą zadbać o więź z rozmówcą. Transakcja zawsze powinna się opierać na zaufaniu. Klient musi być przekonany, że produkt, który mu oferujemy jest rzeczywiście taki, jak w opisie i będzie mu potrzebny. Bez tego ani rusz.
Więcej na temat metodyki CustomerCentric Selling można znaleźć na stronie: http://customercentric.pl/customercentric/