Sprzedaż B2B to prężnie rozwijająca się dziedzina, od której zależy być albo nie być wielu przedsiębiorstw. Ważne jest więc, by tak dopasować działania, żeby osiągnąć efekty i zwiększyć obroty w firmie. Receptą na sukces jest metodyka CustomerCentric Selling.

Jak to działa?

Metodyka CustomerCentric Selling to nowoczesne narzędzie w rękach handlowca. Pozwala na systematyzację procesów sprzedażowych, a także zwiększa efektywność podejmowanych działań. W dużym skrócie ta nowa technika polega przede wszystkim na stworzeniu sprawnego modelu zarządzania sprzedażą na każdym jej etapie: od opracowania strategii promocji przez pozyskiwanie leadów, a w końcu utrzymywanie klientów. Tylko przemyślane działania przyniosą oczekiwane zyski i wpłyną na procesy sprzedażowe. Dział handlowy musi podejmować przemyślane działania. Nie może postępować chaotycznie. Już na samym początku trzeba zastanowić się nad korzyściami, jakie otrzyma klient, który kupi nasz produkt. Warto zastanowić się również nad tym, jakie argumenty mogą przekonać potencjalnego nabywcę i jakim językiem należy się posługiwać podczas rozmowy.

Skuteczny zespół handlowy

Żeby sprzedaż była skuteczna, a metodyka CustomerCentric Selling zdała egzamin wszystko trzeba dobrze przemyśleć. Niezbędny jest w tym celu zgrany zespół i doświadczeni handlowcy. Tylko takie podejście gwarantuje długotrwały sukces i wpływa na proces sprzedaży. Bez tego trudno osiągnąć sukces. Istotne jest, by prowadzone działania były systematyczne. Nie należy się zrażać drobnymi niepowodzeniami. Są one normalne. W żadnej branży nie ma sytuacji, że obroty są na jednym poziomie. Czasem zdarzają się zwyżki, innym razem spadki. Grunt to się nie załamywać, a w przypadku niepowodzeń móc wyciągać z tego wnioski i w przyszłości unikać błędów. To zdrowe podejście, które pozwala cieszyć się zyskami i ugruntować pozycję w branży. Stąd dobry zespół sprzedażowy to podstawa. Bez tego nie da się rozwijać i wprowadzać coraz to nowszych produktów.