Sprzedaż B2B jest niezwykle ważna. To dzięki niej firmy mogą się rozwijać i osiągać stabilną pozycję na rynku. Ważne jest tylko, by zainwestować w dział handlowy. W przeciwny razie przedsiębiorstwo nie może liczyć na znaczące zyski.

Dobry handlowiec to skarb

Niezależnie czy mamy do czynienia z transakcjami między firmami, określanymi jako sprzedaż B2B, czy też klientami indywidualnymi musimy postawić na prężnie rozwijający się dział sprzedaży. Metodyka sprzedaży B2B powinna być dopracowana. W przeciwnym razie nie możemy liczyć na większe zyski i budowanie ugruntowanej pozycji na rynku. Ważne jest, by znaleźć dobrego handlowca. To dla firmy ktoś bardzo cenny i jeden z kluczowych pracowników. Bez tego trudno o sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Nic nam nie przyjdzie po nawet najlepiej doświadczonych pracownikach, jeśli nie będą mieli dla kogo wykonywać swoich usług. Stąd tak istotne jest, by znaleźć odpowiednią osobę. Nie każdy może być przedstawicielem handlowym. To wymaga umiejętności nawiązywania relacji z ludźmi. Są ludzie, którzy po prostu mają taki dar, a zdarzają się też tacy, którzy nie potrafią wzbudzić zaufania i mają problemy z nawiązaniem bliższych relacji. Oczywiście takie osoby nie będą osiągały dobrych wyników. Jeśli ktoś się sprawdzi i będzie sobie radził w pozyskiwaniu klientów, warto mu zaufać. Może się okazać, że będzie dla firmy przysłowiową kurą znoszącą złote jaja. Handlowcy bardzo często dostają też najwyższe wynagrodzenie w firmie. Nic dziwnego, bo bez nich trudno byłoby o rozwój i wzmacnianie marki.

Jak znaleźć dobrego sprzedawcę?

Proces rekrutacyjny bywa bardzo żmudny i długotrwały. Ciężko znaleźć solidnego pracownika. Choć na ogłoszenie odpowiada wiele osób, to zaledwie garstka sprawdza się na stanowisku. Ważne jest, by nie zostać w tyle. Trzeba być konkurencyjnym. Po czym poznać dobrego handlowca? Po pierwsze po CV. Jeśli ktoś wcześnie pracował jako handlowiec, a Metodyka sprzedaży B2B była jego specjalnośią, prawdopodobnie w nowej firmie szybko się odnajdzie. To tylko jeden z warunków. Dobrze jest też zweryfikować inne informacje, takie jak: wiek, wykształcenie. Wiele można się dowiedzieć już podczas samej rozmowy. Jeśli po kilku minutach będziemy mieli wrażenie, że znamy naszego rozmówcę od lat, to znak, że nadaje się na to stanowisko. Problemem podczas rekrutacji są często kwestie finansowe. Warto jednak zaproponować dobrą stawkę, by zyskać pewność, że firma będzie się rozwijała, a nasi kontrahenci nie będą mieli potrzeby, by sprawdzać oferty konkurencji.