Jeżeli wydaje Ci się, że sprzedaż nie ma przed Tobą tajemnic i żaden potencjalny klient Ci nie umknie zobacz, jak wiele jeszcze możesz się nauczyć korzystając z nowoczesnej metodyki sprzedaży, która nazywa się CustomerCentric Selling

Biznes rządzi się swoimi prawami

Rozmowy handlowe z klientami prywatnymi diametralnie różnią się od tych, które prowadzone są na poziomie b2b, czyli business to business. Przede wszystkim klient biznesowy zawsze ma jasno określony cel, on nie wchodzi do sklepu „tylko pooglądać”. Jeżeli już sam nawiązuje z nami kontakt, bądź odpowiada na propozycję z naszej strony oznacza to, że jesteśmy mu potrzebni, chce wykorzystać nas dla osiągnięcia sukcesu w swojej branży. Teraz tylko należy mu pokazać, w jaki sposób, akurat my go do tego sukcesu przybliżymy. Klient, który prowadzi własny biznes zazwyczaj odznacza się ostrożnością oraz świetną znajomością, zarówno samej swojej branży, jak i rynku, który jest z nią związany. Dlatego warto przygotować się do rozmów z nim, sprawdzić, jak duża grozi mu konkurencja, gdzie jeszcze mógłby trafić ze swoimi produktami, jak może w 100% wykorzystać współpracę z nami. Właściciele firm, przedsiębiorstw, sklepów i wszystkich innych form biznesu cenią sobie przede wszystkim: czas, pieniądze oraz rzetelność. Te trzy rzeczy silnie się ze sobą łączą i mogą pomóc nam w rozmowach z potencjalnym klientem.

Jak działać skutecznie w kontaktach z biznesem

Przede wszystkim przed podjęciem kontaktu zróbmy dokładny przegląd rynku, sprawdźmy czym zajmują się poszczególne firmy i czy mogą być zainteresowane naszą ofertą. Nie można działać na chybił trafił, bo wtedy marnujemy czas, zarówno swój, jak i naszych ewentualnych partnerów. Posiadając listę firm, z którymi chcemy nawiązać kontakt zdobądźmy o nich, jak najwięcej danych, niech osoba, która z nami rozmawia wie, że orientujemy się w działalności firmy, w jej problemach oraz prawdopodobnych oczekiwaniach. Skuteczna sprzedaż b2b musi opierać się na skupieniu na danym kliencie oraz jego najpilniejszych potrzebach. Przekonajmy go, że współpraca z nami przełoży się na osiągnięcie realnych zysków. Jednocześnie niech czuje zainteresowanie z naszej strony, niech wie, że zawsze jesteśmy gotowi pomóc mu, negocjować z nim najdogodniejsze dla obu stron rozwiązania. CustomerCentric Sellig właśnie do tego namawia: postaw klienta pośrodku i do niego dostosuj swoją ofertę. Precyzyjnie odpowiadając na potrzeby danego przedsiębiorcy mamy dużo większą szansę na zawarcie umowy, która będzie korzystna i dla nas i dla naszego zleceniodawcy. Nie zapomnijmy o rzetelności, jeżeli przedstawiamy klientowi swoją ofertę, bądźmy pewni, że możemy dotrzymać warunków w niej zawartych, inaczej stracimy nie tylko jednego klienta, ale też wielu potencjalnych, którzy usłyszą od niego o naszej firmie. Co również ważne ta strategia sprzedaży b2b odpowiednio prowadzona umożliwia kontrolowanie przebiegu procesu sprzedaży na każdym jego etapie. Tak szczegółowa analiza sprawi, że będziemy jeszcze skuteczniej oferować nasze usługi.

Doskonal swoich handlowców, a Twoja firma się rozwinie

Jeżeli jesteś dyrektorem lub menagerem w firmie, postaw na doskonalenie umiejętności twojego zespołu sprzedażowego. Szkolenie z metodyki CustomerCentic Selling to najlepsza inwestycja w rozwój firmy. Przecież im więcej klientów zyskają Twoi handlowcy tym większe zyski osiągnie firma. Skuteczna sprzedaż b2b pozwoli zwiększyć również prestiż Twojej firmy, ponieważ to właśnie posiadanie odbiorców wśród największych przedsiębiorstw jest jednym z najlepszych wyznaczników sukcesu.